• Hébergement en chambre d'hôte
    • Hôtel
    Du 01/08/2019 au 11/08/2019

La chevauchée des grands lacs

C’est au coeur des montagnes Pyrénéennes que les anciens glaciers ont sculptés pendant des siècles des cuvettes occupées aujourd’hui par des lacs à l’eau tellement limpide que même les cimes ont du mal à trouver leur reflet.

• Hébergement : En gîte / hôtel / chambre d’une à trois personnes

La chevauchée des grands lacs

Right down in the centre of the Pyrenees, where centuries ago the glaciers of olden times have sculpted the cavities now filled with lakes. Their waters are so clear that you can hardly see the reflections of the mountain tops.

• Accommodation : Gite / hotel / rooms for one to three persons

1er jour : Léran - Belvis

La vallée de l’hers, cette jolie rivière réputée pour ses truites nous accompagnera jusqu’aux premiers plateaux.

2e jour : Belvis - Mijanes

Les hautes vallées de l’Aude, verdoyantes, spectaculaires. Le sentier de Vauban, son tunnel ses ponts, le château d’Usson, nous transporterons dans les coins les plus reculés de l’Ariège.

3e jour : Mijanes - Les Angles

Nos premiers lacs, comme blottis dans le creux des montagnes, nous offriront leur hospitalité le temps d’une pause.

4e jour : Les Angles - Les Angles

Cette journée en Cerdagne nous fera découvrir ses plateaux d’altitude, le lac de Matemale, les immenses forêts de résineux, et peut être le plaisir d’entendre le brâme des cerfs.

5e jour : Les Angles - Les Bouillouses

Premier col à plus de 2400 mètres, derrière, l’écrin des pyrénées nous offrant ses joyaux.

6e jour : Les Bouillouses - Les Bouillouses

Une journée des plus magiques entre lacs et sommets. Ce spectacle féérique ne réjouira pas que les cavaliers !

7e jour : Les Bouillouses - Les Angles

C’est ce jour là que nous découvrirons la source et le lac qui donne naissance à l’Aude. De ce petit coin de paradis, débute le long voyage de ce cours d’eau qui donne son nom au département de l’Aude.

8e jour : Les Angles - Mijanes

La gastronomie des Pyrénées : ce soir, un civet qui mijote depuis trois jours nous attend au gîte. Sur cet itinéraire nous aurons l’occasion de déguster des spécialités locales dont vous me direz des nouvelles.

9e jour : Mijanes - Belvis

Toute la journée, de petites têtes brunes nous interpellent au milieu des fougères. Le soir pendant que les chevaux mangent, nous allons faire une petite cueillette de cèpes. Notre hôte nous les cuisinera pour notre plus grand plaisir.

10e jour : Belvis - Léran

Nous traverserons les forêts de sapins centenaires, parfois hauts de plus de quarante mètres, un dernier col à franchir, et nous serons en vue du plus grand lac artificiel d’Europe.

Departs around 9 o’clock in the morning, arriving at a gite around 5 o’clock in the evening.

1st day: Léran - Belvis

We will ride along the valley of the Hers, a beautiful river known for its trout, until we reach the first highlands.

2nd day: Belvis - Mijanes

We travel through the high valleys of the Aude, which are green and spectacular. We traverse one of the remotest locations of the Ariège with the Vauban trail, its tunnel and bridges and the castle of Usson.

3rd day: Mijanes - Les Angles

We reach the first lakes which seem to be lying snugly in the pleats of the mountains. They offer their hospitality while we are resting.

4th day: Les Angles - Les Angles

During this day in Cerdagne we will explore its highlands, lake Matemale, the immense pine forests and we might have the pleasure of hearing the deer troating.

5th day: Les Angles - Les Bouillousess

The first pass is higher than 2400 metres. After the pass, the Pyrenean landscape unveils its beauty.

6th day: Les Bouillouses - Les Bouillouses

One of the most magical days, between lakes and mountain tops. Only the riders have the privilege to watch this fabulous view!

7th day: Les Bouillouses - Les Angles

On this day we will discover the lake and springs which are the source of the river Aude. This heavenly spot marks the beginning of the long voyage of this watercourse which gives its name to the Aude department.

8th day: Les Angles - Mijanes

Pyrenean gastronomy: in the gite we will enjoy our evening meal consisting of a stew cooked for three days. During this itinerary you will be offered the opportunity to enjoy the local specialties. Please let me know your experiences!

9th day: Mijanes - Belvis

The tiny brown heads present themselves to us among the ferns. During the evening, when the horses are having their food, we are going for a stroll to gather ceps. Our host will prepare them for us, so I can enjoy this delicacy all the more!

10th day: Belvis - Léran

We traverse the centenarian pine tree forests, which can often reach heights of more than forty metres, and cross the last pass, after which we will behold the biggest artificial lake of Europe.